Supporters zijn de belangrijkste ‘gebruikersgroep’ van De Kuip. Wij weten immers alles van het stadion en weten ook wat er goed of slecht is aan andere voetbalstadions.
Feyenoord City heeft in twee bijeenkomsten een beroep gedaan op onze kennis. Woensdagavond 18 oktober vond de tweede ‘reis’ plaats, de eerste was op 21 september. Beide avonden waren er zo’n twintig supporters aanwezig. Dit waren leden van de Supportersraad, Feyenoorders die veel stadions hebben bezocht en bestuursleden van FSV De Feijenoorder. In een zogenaamde ‘supportersreis’ vertelden zij over hun ervaringen in De Kuip en hun wensen voor het nieuwe Feyenoord Stadion. De bijeenkomst was opgezet in samenspraak met FSV de Feijenoorder.
De aanwezigen maakten vanuit verschillende supportersprofielen (Oud, jong, harde kern, zakelijke supporter, mannen, vrouwen, minder-validen) bezoekersreizen naar een wedstrijd in De Kuip en het toekomstige nieuwe stadion. Die reis begon met de aankomst in het stadion, daarna de periode voor de wedstrijd, de wedstrijd zelf en tot slot het vertrek uit het stadion. Hierbij kwamen zaken als toegangscontrole, toiletten, catering, echt bier, zichtlijnen en parkeren aan de orde. Uiteraard was er veel lof voor De Kuip (beleving), maar kritiek was er ook op de toiletten, de wachttijden en de horeca.
Bijzonder was dat één van de supportersprofielen dat van een uit-supporter was. Een idee dat is gekomen van de vereniging. Hiervoor deden supporters van meerdere clubs mee en was een vertegenwoordiger van Football Support Europe naar Rotterdam gekomen.
Op donderdag 26 oktober vond een evaluatie plaats. Feyenoord City gaf aan heel veel nuttige informatie te hebben gekregen vanuit de twee bijeenkomsten. Vanuit de supporters werd de waardering uitgesproken over het betrekken van de belangrijkste ‘gebruikersgroep’ op het opstellen van het Programma van Eisen voor het nieuwe stadion.
De avonden werden afgesloten met een ‘echt’ biertje.